fredag 27 juli 2007

Impuls köp

Som jag berättade i ett tidigare inlägg så är pocket boken ett måste i sommar Sverige och även om jag har försökt att inte köpa fler nya, så föll jag för det ändå.
Idag när jag hämtade min syster från tåget, föreslog jag att vi skulle gå till bokaffären innan vi åkte hem. Hon behövde ändå köpa en bok, så vi gick dit. I pocket sektionen kunde man fortfarande köpa fyra och betala för tre, därför bestämde vi oss för att dela på erbjudandet. Jag skulle alltså välja två.

Nu till det svåra. Efter att ha gått igenom hyllorna stod jag där med fyra böcker jag ville ha, medan min syster hade valt ut hennes två. Det blev alltså för mig att lägga tillbaka två av mina. Det är därför jag inte kan gå in i en bok affär alltför ofta, jag hittar alltid så många böcker jag skulle vilja ha.
Tillslut bestämde jag mig i alla fall för Konspirationen mot Amerika av Philip Roth och Historikern av Elizabeth Kostova. De andra två la jag till på min önskelista.
Jag hade också tur och fick två gratis läsprov av Peter James och Dan Hansén & Jens Nordqvist. Det är böcker och författare jag aldrig har läst något av. Jag berättar senare vad jag tyckte om dem.
Josefine

Mina rekommendationer: Konspiration mot Amerika av Philip Roth, jag kan aldrig motstå en bra ”tänk om” historia.

Inga kommentarer: