måndag 4 juni 2012

Låt dig inte luras av ett vackert omslag

Vickys Vintage Butik av Isabelle Wolff var en trevlig bok om man tycker om kläder. Det mesta gick rakt över huvudet på mig, men Wolff verkar vara väl insatt så jag litar på henne. Vad som störde mig i boken var att hon verkade vilja vissa all research hon gjort så allt var förklarat in i minsta detalj. Detaljer om kläderna är förståeligt att hon tar med, eftersom det är en central del av boken. Men kapitlet om vingården i Frankrike, läser som en lärobok om hur man odlar vin, inte lika intressant och ganska onödigt eftersom det inte tillför något till bokens händelser. Utan att avslöja för mycket, så hade jag svårt att se likheten mellan att ge upp sin vän till tyskarna under andra världskriget och att förälska sig i sin kompis tillfälliga förälskelse. Trots sitt vackra omslag (den engelska versionen) var det inte en bok i min smak.
Josefine

Titel: Vickys Vintage Butik Författare: Isabel Wolff ISBN: 978-0-00-7245826

Inga kommentarer: