fredag 22 juni 2012

Det Moderna Indien

Alla tips jag har fått har sagt mig att The Wedding Wallah av Farahad Zama är en feel-good story väl värd att läsa, och jag kan bara hålla med. Fast att jag inte har läst de två första böckerna i serien (som är översatta till svenska Mr. Alis äktenskaps byrå och Kärlekens olika villkor) är The Wedding Wallah en välkommen, välskriven distraktion efter flera inte så jättebra läsupplevelser (se tidigare inlägg) och jag gillade den mycket. Det en är en bok om det moderna Indien där det nya kraschar med det gamla. Traditionen om ett arrangerat giftermål, det moderna kastlösa samhället, stadens intrång, landsbygdens traditioner allt blandas på bokens sidor. Nu måste jag läsa de andra två böckerna i serien också.
Josefine

Titel: The Wedding Wallah Författare: Farahad Zama ISBN: 978-0-349-12268-7

Inga kommentarer: