lördag 16 juni 2012

Fyra Böcker för en Tia

Var på biblioteket tidigare idag för att lämna tillbaka en bok och hade lovat mig själv att inte låna hem mer än en ny bok (efter min väl uttänkta strategi: lämna en bok, låna en ny). Jag kom hem med tre låneböcker, plus fyra stycken som stod i säljhyllan, men till mitt försvar så kan man inte säga nej när man får fyra böcker för en tia. Jag går sällan på detta biblioteket och varje gång jag kommer dit står det något nytt på säljhyllan som ser intressant ut.
De här böckerna köpte jag den här gången:

Ragtime av E.L. Doctorow - en författare som blir en större favorit ju mer jag läser av honom.

Marshmallows till frukost av Dorothy Koomson - läste The Ice Cream Girls och sett fram emot att läsa fler av hennes böcker.

The Forgotten Affairs of Youth av Alexander McCall-Smith - den senaste i Isabelle Dalhousie serien.

En kort berättelse om traktorer på ukrainska av Marina Lewycka - en bok som varit något intressant men som jag tog mest för att den var den bästa av de som fanns kvar på hyllan.

Josefine

Inga kommentarer: