söndag 1 mars 2009

Ett lyckat kap

Det var länge sen jag sträckläste en bok, men denna helgen har jag verkligen gjort det. Jag hittade Fannie Flaggs bok Welcome to the world baby girl! på biblioteket i tron att det var en annan av hennes böcker som jag ville läsa (Välkommen till himlen).
Jag började läsa boken ändå i hopp om att den skulle vara bra. 150 sidor senare tittade jag upp och insåg att det var kväll för länge sedan och det var bäst att gå och lägga sig. Hela nästa dag kunde jag inte vänta att sluta jobbet så att jag kunde komma hem igen och fortsätta läsa.
Det är helt klart den bästa boken jag har läst än så länge i år och tvisten på slutet var underbart upplagd. Jag säger inte vad det är, det får ni läsa själv, men tittar man tillbaka på vad som händer innan kan man se att Flagg har lagt ut flera ledtrådar.
Josefine

Mina rekommendationer: Stekta gröna tomater på Whistle Stop cafe av Fannie Flag

Ps. Författarkvällen förra veckan var en succé, men jag tyckte det var synd att de slutade efter en timme, även om intresset för att fortsätta var stort.

Inga kommentarer: