torsdag 6 september 2012

Kan himlen vänta?

Jag har läst mycket om Cally Taylors första roman Heaven can wait genom hennes blogg och jag hade förväntat mig en vanlig chick lit bok med kärlek, drama och intriger. Jag hade inte förväntat mig att den skulle vara så sorglig. Vissa delar var så klart roliga och humoristiska, sen finns det delar som var så hjärtskärande sorgliga. Hur som helst, det bästa med boken var att Taylor lyckas göra det så himla bra. Jag kan känna känslorna som var och en av karaktärerna går igenom och det är så mycket lättare att bry sig om dem och deras öden då.
Det tog mig lång tid att komma till den här romanen (min hög med böcker jag vill läsa verkar aldrig tyna) men när jag läst boken var jag besviken på mig själv för att den fått vänta så länge. Hennes andra roman Home for Christmas ligger också på min lista och med tanke på hur bra den första var så kanske den får gå före i kön.
Om du vill veta vad Taylor gör nu för tiden (mer än att ta hand om sin nyfödda son) så kan du hitta hennes hemsida här.
Josefine

Titel: Heaven can Wait Författare: Cally Taylor ISBN: 978-1-409-10323-3

Inga kommentarer: