fredag 14 september 2007

Philippa Gregory webcast

Som ni kanske har märkt så har jag en förkärlek för historiska noveller och historiks facklitteratur. När jag tittar igenom min boklista, har de flesta något att göra med historia. En av de senaste författarna jag har upptäckt är Philippa Gregory. Hon har skrivit mycket om Englands historia och speciellt om Tudor tiden (1500- och tidigt 1600-tal). Hon är en talangfull författare, med ett intresse för det som händer runt kungligheterna i England men ändå precis i dess närhet. Det är svårt att hitta något jag inte gillar med hennes böcker, jag slukar dem snabbt och kan knappt vänta på att hennes nyaste böcker The Boleyn Inheritance och The Other Queen ska komma ut på svenska.
Nu på söndag (16 september) klockan 20:00 svensk tid, kan man titta på en live Broadcast av Philippa Gregory. Det sänds live från ett föredrag hon håller för en publik i London. Om man är intresserad av Philippa Gregory, historiska noveller eller bara allmänt om böcker, är detta ett arrangemang man inte kan missa.
Som uppvärmning håller jag på att läsa Philippa Gregorys bok Förbjudet, det är en av hennes äldre böcker från 1995. Som vanligt är boken fascinerande och välskriven och har hållit mig uppe många sena nätter den senaste veckan.
Josefine


Mina rekommendationer: I drottningens närhet av Philippa Gregory

Inga kommentarer: