onsdag 28 december 2011

Den andra romanen

I ganska snabb takt har jag läst både den första och andra boken av Miranda Dickinson, Fairytale of New York (den första) och Welcome to my world (den andra).
Även om den hade sina bra sidor, så tyckte jag inte att Welcome to My world riktigt levde upp till samma standard som Fairytale. Lite har det att göra med att efter att jag läst baksidestexten så hade jag visionen av annan sorts historia. För mig, verkade karaktärerna heller inte riktigt trovärdiga och jag fångades aldrig av dem som jag gjorde med Rosie Duncan och de andra i Fairytale. Men en trevlig tvist var att Rosie Duncan (från den första boken) och Harriet Langton (från den andra) är kusiner.
Jag ser fortfarande fram emot att läsa min signerade kopia av It Started with a Kiss och att fortsätta följa Miranda Dickinson på hennes v-logg inför hennes fjärde bok, men It Started with a Kiss får nog vänta ett tag in på det nya året i alla fall.
Josefine

Titel: Welcome to my world Författare: Miranda Dickinson ISBN: 978-1-84756-166-4

Inga kommentarer: