fredag 18 november 2011

Fairytale Debut

Jag har nu läst slut Fairytale of New York av Miranda Dickinson, ett måste efter att jag träffade henne på book launchen för hennes senaste bok It started with a kiss.
Fairytale var hennes debut roman och det märks på vissa ställen, hur hon använder språket och det kommer fram delar av tell istället för show. Historien i sig är bra och karaktärerna är trovärdiga och det är en historia man kan sjunka ner i och försvinna i. Trots detta, saknas något i själva konsten att skriva inte bara en bra bok, men en suverän bok.
Jag är imponerad över hennes kunskap om blommor, så vitt som jag vet har hon inte själv jobbat med blommor, trots detta lyckas hon att beskriva Rosie Duncans skapelser så att man kan se dem framför sig hur de lyser upp rummen hon dekorerar eller personen som får dem.
Slutet passade inte mig, men det var mer för att jag hade sett de olika karaktärerna passa ihop på ett annat sätt, men som sagt det är bara min egen fantasi som sett ett annat slut.
Nu är det dags att gå tillbaka till de andra böckerna i min hög. Biblioteket kallar att de vill ha tillbaka dem!

Josefine

Titel: Fairytale of New York Författare: Miranda Dickinson ISBN: 978-1-84756-165-7

Inga kommentarer: