söndag 6 december 2009

Böcker under granen i år

Jag har börjat skriva min önskelista för granen i år. I bok väg brukar det alltid bli en lång lista av böcker jag har sett under året och inte har haft tillfälle att köpa än. Min lista än så länge innehåller:

Kärlekens historia av Nicole Krauss –

Den har varit på min lista ett tag nu men blir aldrig färdig att köpa den själv, hoppas på tomten istället.
Den vita drottningen av Philippa Gregory –

Jag har gillat hennes böcker om Tudor familjen, det ska bli intressant att se vad denna handlar om.
The camel bookmobile av Masha Hamilton –

Bara namnet får mig att vilja kasta mig över denna boken.
Thames: Sacred River och London: The Biography av Peter Ackroyd –

Nu när man bor här, känns det som om man skulle läsa de här två tungviktarna.
Heaven can wait av Cally Taylor

Jag har följt hennes resa från att skriva och redigera boken till dess utgivning och nu måste jag bara ha en kopia.

Får jag inte dem i julklapp kan man alltid se fram emot att se några av dem på bokrean nästa år.
Josefine

Mina rekommendationer: Köp böcker i julklapp, vem vill inte ha ett hårt paket?

Inga kommentarer: