onsdag 4 juli 2012

Udda tankegångar

Ända sedan jag läste 100 åringen som klev ut genom ett fönster och försvann av Jonas Jonasson för flera månaders en har det varit något med den boken som inte varit riktigt rätt. Så plötsligt sitter jag på bussen och läser Stephen Kings bok Strax efter solnedgången, där en av novellerna handlar om någon som springer. Tankarna vandrar till filmen Forest Gump, jag ser Tom Hanks framför mig med jätte skägg som springer och då slår det mig att det är den filmen som 100 åringen påminner mig om. Liksom Forest Gump har Allan Karlsson i 100 åringen varit med om allt och saker bara händer. Finns det en likhet här eller är det bara mina tankar som vandrar? Jag vet inte, men jag är i alla fall glad att jag löst mitt lilla mysterium.
Josefine

Titel: Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann Författare: Jonas Jonasson ISBN: 978-91-86369-27-9

Inga kommentarer: