söndag 18 september 2011

Njuter av Alexander McCall-Smith

Alexander McCall-Smiths 44 Scotland Street serie ska läsas långsamt tycker jag, ett kapitel om dagen, som den var menad för när den först publicerades i The Scotsman. Nu senast, läste jag The World According to Bertie, nummer fyra i serien och jag blir alltid lika förvånad att han lyckas hålla standarden uppe i alla dessa böcker. Kapitel efter kapitel ger oss en insyn i dessa människors liv. Serien kanske aldrig kommer att räknas till de litterära mästerverken, men de ger en härlig avkoppling och mycket nöje att läsa dem.
Näst på min “att läsa” lista från McCall-Smith ska jag gå tillbaka till Isabelle Dalhousie, det var länge sen jag läste om henne och ser fram emot ett kärt återseende.
Josefine
Titel: The World According to Bertie Författare: Alexander McCall-Smith ISBN: 978-0-349-12053-9

Inga kommentarer: