torsdag 15 september 2011

Chick lit rekommendationer

Enligt Amazon's rekommendationer och tips från vänner, skulle Jill Mansell vara en författare helt i min smak, därför tog jag chansen när ljudboksversionen av hennes bok Two's Company stod på "nyligen inkomna" hyllan på biblan.
Jag tyckte att det verkade vara lite långt med 11 CD för en chicklit bok, de är ofta kortare och jag hade rätt. Det var som att lyssna på en väldigt lång såpopera. I kapitel efter kapitel fortsatte intrigerna att tätna, klaras upp, bara för att gå tillbaka till början igen. Det kändes som om det aldrig skulle ta slut.
Tyvärr inget för mig.
Dock, har jag inte gett upp helt på Mansell. I grunden är boken bra, karaktärerna är väl utvecklade, men för min egen smak skulle jag tagit ut några av händelserna och sparat dem till en annan bok.
Josefine
Titel: Two's company Författare: Jill Mansell ISBN: 978-0-7531-4649-1

Inga kommentarer: