torsdag 21 januari 2010

Rysk litteratur

Jag har läst några böcker av ryska författare på sista tiden, där ibland Mästaren och Margarita av Mikhail Bulgakov och Doktor Zjivago av Boris Pasternak. Det är långt ifrån många, men jag måste säga att jag har fattat tycke för deras ibland invecklade historier med många karaktärer med olika namn.
Det tog mig ganska lång tid att komma in i Doktor Zjivago, mest för att jag förväntade mig att boken skulle vara på ett sätt och tappade bort mig när det inte var så. Jag bestämde mig faktiskt för att börja om från början och lämna huvudet blankt från första sidan, då gick det mycket bättre att hänga med.
Nu kanske jag vågar ge mig på några av de större böckerna också, som Brott och Straff och Krig och Fred.
Josefine

Mina rekommendationer: Doktor Zjivago av Boris Pasternak

Inga kommentarer: