torsdag 11 juni 2009

Böcker och känslor

Jag gillar böcker med starka känslor och det är ännu bättre om författaren lyckas föra över de känslorna på läsaren. Det är långt från alla böcker och författare som har den effekten på mig. De kan skriva en bra och intressant bok, men den blir sällan ihågkommen mer än några veckor.
Jag vill kunna skratta hög när jag läser, se mig om när jag går nerför gatan så att ingen kommer upp bakifrån, och förälska mig i huvudpersonens stora kärlek. Det är känslor som är viktiga för mig för att behålla mitt intresse i boken. Några exempel på författare som nästan alltid lyckas med det är Stephen King, Dodie Smith och Fannie Flagg.
Jag kommer alltid att läsa slut en bok jag har börjat på, men det är väldigt få av dem som jag kommer att komma ihåg flera år från nu.
Josefine

Mina rekommendationer: Flickan som älskade Tom Gordon av Stephen King

Inga kommentarer: