söndag 31 maj 2009

Nya författare

I ett försök att vidga mina vyer och läsa författare utan engelsk/amerikansk eller svensk bakgrund, hittade jag Kameleonten av Jane Aadmund. En bok av en dansk författare som jag nog skulle karakterisera som en chicklit. Det var en bra bok, inget speciellt men tillräckligt bra för att jag skulle rekommendera den här.
Det är kul att ibland gå in på biblioteket med den enda förutsättningen att hitta en bok som är totalt obekant. Det ger en alltid ett intressant perspektiv och den här gången hade jag tur och hittade något som var helt okej.
Nu ger jag dig utmaningen och bege dig till ditt närmsta bibliotek och hitta en bok som du kanske inte skulle titta två gånger på förut och ta chansen!
Josefine

Mina rekommendationer: Teahouse Fire av Ellis Avery

Inga kommentarer: