onsdag 17 september 2008

Nyårslöften – Hur har det gått?

Det har gått lite mer än ett halvår sen nyårsdagen, när jag bestämde mina ”bok” nyårslöften. Så här skrev jag då:

Mitt nyårslöfte är därför att läsa minst sex författare som är nya för mig. Det ska väl inte bli alltför svårt med en ny författare varannan månad.

Hur det gick? Det här är de nya författarna jag har läst, än så länge i år.
1. Susanna Alakosi
2. Marjaneh Bakhtiari

3. Geraldine Brooks
4. Joanne Harris
5. Ove Lagerkvist
6. Alice Sebold
7. Karen Blixen
8. Marita Jonson
9. Björn Kumm
10. Staffan Stolpe
11. Tina Thunander

Nästan det dubbla! Om man ser tillbaka på det kanske jag skulle ha varit lite djärvare i min satsning, men ser man till min historia med nya författare, så är det ganska magert. Hittade jag några bra författare, höll jag mig till dem. Detta är ett stort steg för mig.
Hur gick det med era nyårslöften höll ni dem längre än andra januari?
Josefine

Mina rekommendationer: The lovely bones av Alice Sebold

Inga kommentarer: