söndag 14 september 2008

Ny stad, nya böcker

Trots att en flytt orsakar många extra saker att göra, flytta ut ur den gamla lägenheten, flytta in i den nya. Packa ner, packa upp. Koppla in koppla ur telefon, el etc…..Ok jag tror att ni förstår nu. Men det är ändå så jag får som mest läst nu. Jag kan läsa flera böcker i veckan. Jag blir lugn av att läsa och det fylle upp min tid när det inte finns något annat att göra, när man väntar på att någon byråkrat ska agera eller när man väntar på den där service killen som lovade att komma för tre timmar sen.De goda nyheterna är i alla fall att jag nu har en massa nytt stoff att fylla min blogg med de kommande veckorna.

Mitt nästa steg sen är att besöka bokhandlarna i mitt nya kvarter och för att inte tala om biblioteken. Men det blir att göra en helg när jag är ledig. Nu ska jag läsa vidare på en ny bok.
Josefine

Mina rekommendationer: Kungens komediant av Agneta Pleijel

Inga kommentarer: