onsdag 14 maj 2008

Uppföljare - Apelsinflickan

Jag fick precis låna en bok av min syster, uppföljaren till Lena Kallenbergs bok Apelsinflickan. (Om ni kommer ihåg, så rekommenderade jag den här för några inlägg sen). Jag visste inte ens att det fanns en uppföljare, det kom som en glad överraskning.
Jag hoppas att den är lika bra som den första, ibland kan det vara lite si och så med det. De flesta har väl sett otaliga filmer med både två och tre uppföljare som för varje gång blivit lite sämre. Men nu ska jag inte döma boken förrän jag har läst den och jag ska försöka att inte ha allt för höga förväntningar på den.

Boken heter förövrigt Stockholmskärlek. Kanske jag börjar på den redan ikväll.
Josefine

Mina rekommendationer: Alexander McCall Smiths böcker om Isabel Dalhousie och Filosofiska söndagsklubben.

Inga kommentarer: