torsdag 25 oktober 2007

En bok att distrahera tiden

Jag har alltid en bok med mig när jag ska någonstans, för att man aldrig vet när det kan få tiden att skynda på lite, i kön på banken, när man väntar på en kompis som är sen. Där finns så många ställen man verkligen kan behöva en bok för att få tiden att gå lite snabbare.
Även om jag tycker att det är verkligen effektivt så blir jag förvånad att det inte är fler som tycker så. Istället står de i kön, stampar nervöst med fötterna, suckar tungt och kollar på klockan för femte gånge den senaste minuten medan kön går långsamt framåt. I den situationen är en bok den bästa botmedlet mot stress. Det kanske behövs en vetenskaplig studie för att se hur mycket man kan reducera stressnivåerna genom att ta med sig en bok när man står i kö. Någon som anmäler sig frivilligt?
Josefine

Mina rekommendationer för att stå i kö: Can you keep a secret av Sophie Kinsella

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker också att det är ett bra sätt att få tiden att gå.Man slipper även stå och se dum ut. Deltager gärna i studien=)