torsdag 19 april 2012

Tidig sommarläsning

Jag är lite tidig med min sommarläsning i år, men jag kunde inte motstå att låna hem The Beach Café av Lucy Diamond när jag såg den här om veckan på biblioteket. Det är en bok som har legat på min vill läsa lista ett tag.
Jag gillar hur Diamond kommer direkt till saken redan på de första sidorna, om hur Evie får reda på att hennes moster har dött och har lämnat hennes älskade café i Cornwall till Evie. Denna delen av historien finns redan bak på boken, så då det är bättre att få det ur vägen så att man sen kan lära sig något mer om karaktärerna. Det är inte alltid författare gör det och detaljer från baksidan drar ut kapitel efter kapitel.
The Beach Café är en mysig bok och jag kommer definitivt att läsa fler av Diamonds böcker.

Josefine

Titel: The Beach Café Författare: Lucy Diamond ISBN: 978-0-330-52053-9

Inga kommentarer: