tisdag 30 augusti 2011

Ännu en deckartrilogi

I mitt senaste inlägg skrev jag om min ovilja att läsa hypade böcker när de är som hetast. Men en stundande diskussion på Boktipset.se om den nya deckartrilogin Victoria Bergmans svaghet som börjar med Kråkflickan har fått mig att göra ett undantag för en gång skull.
Författarparet Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist har fått en lysande start på vad som ska bli en trilogi, boken är spännande och tekniken med korta, snabba kapitel där man hoppar från plats till plats ökar spänningen. Det finns vissa parti, jag själv skulle ändrat på för att få historien att flyta bättre, men överlag är det en lysande debut.
Jag ser fram emot att läsa den andra delen Hungerelden som kom ut i maj i år
Josefine

Titel: Kråkflickan Författare: Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist ISBN: 978-91-85785-52-0

Inga kommentarer: